پرینت

گام به گام با Marcin Białecki با ساخت فضای خارجی Archexteriors vol. 26

on . زیر مجموعه : Designing Materials

این نمای خارجی بوسیله Marcin Białecki در نرم افزار 3dmax و با کمک پلاگین Vray ساخته شده است.این پروژه مربوط به صحنه سوم از Archexteriors vol. 26 می باشد.

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 001 PP 525 

این تصویر هم تصویر نهایی دوربین 1 بعد از پست پروداکشن می باشد.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 001 wire 527

دوربین 1 – نمای  wireframe

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 002 PP 528

تصویر نهایی دوربین 2 بعد از پست پروداکشن.دوربین دوم در سمت چپ ساختمان قرار دارد.همچنین شما می توانید درختان و خانه چوبی پشت ساختمان را نیز از این نما مشاهده نمایید.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 002 wire 476

دوربین 2- نمای wireframe.از plane ها برای شبیه سازی دود دودکش استفاده کرده ایم.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 003 PP 477

تصویر نهایی دوربین 3 بعد از پست پروداکشن.در این تصویر راه چوبی رو مشاهده می نمایید که در اطراف ساختمان نیز وجود دارد.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 003 wire 479

دوربین 3- نمای wireframe.

 

gif_1.gif

دوربین 1- نمایی از viewport نرم افزار 3DS Max با متریال/رنگ آبجکت ها نیز در دوحالت فعال و غیر فعال.

 

gif_2.gif

دوربین 2- نمایی از viewport نرم افزار 3DS Max با متریال/رنگ آبجکت ها نیز در دوحالت فعال و غیر فعال.

 

gif_3.gif

دوربین 3- نمایی از viewport نرم افزار 3DS Max با متریال/رنگ آبجکت ها نیز در دوحالت فعال و غیر فعال.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0044 Layer 7 517

منبع اصلی نور صحنه یک عدد VraySun می باشد که تنظیمات آنرا در سمت راست تصویر مشاهده می نمایید.همچنین از یک مپ بر روی سیلندر جهت نمایش درختان و جنگل استفاده شده است.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0043 Layer 8 516

متریال سیلندر پس زمینه – تصویر ساده با داشتن مپ opacity ، آسمان از تصویر رو حذف میکنیم تا آن را بوسیله مپHDRI ایجاد کنیم.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0042 Layer 9 515

مپ HDRI آسمان در اسلات Environment

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0041 Layer 10 514

دوربین 1 در جلوی ساختمان قرار دارد که تنظیمات آنرا در سمت راست تصویر مشاهده می نمایید.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0040 Layer 11 513

تنظیمات دوربین 2

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0039 Layer 12 512

تنظیمات دوربین 3

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0038 Layer 13 511

نمای ایزومتریک از صحنه.خانه و پروژه ما در قسمت دایره خاکستری کوچک قرار دارد.دایره قهوه ای بزرگ که در تصویر مشاهده می کنید بخش مربوط به درختان و جنگل کار ما رو شامل می شود.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0037 Layer 14 510

ساختمان پروژه در وسطCone

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0036 Layer 15 509

راه چوبی اطراف ساختمان

3DMaxHelp.com ae26 s03 0035 Layer 16 508

راه چوبی در حالت isolated

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0034 Layer 17 507

راه چوبی

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0033 Layer 18 506

متریال راه چوبی

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0032 Layer 19 505

متریال راه چوبی 1

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0031 Layer 20 504

متریال راه چوبی 2

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0030 Layer 21 503

همچنین مسیری از ساختمان اصلی به ساختمان دوم و پارکینگ خودرو وجود دارد.

 

gif 4

آبجکت مسیر جلوی خانه

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0027 Layer 24 500

متریال مسیر جلوی خانه

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0026 Layer 25 499

زمین اصلی اطراف ساختمان که به وسیله ابزار Cut و همچنین بوسیله ابزار paint تغییر شکل داده شده است.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0025 Layer 26 498

 Plane زمین


3DMaxHelp.com ae26 s03 0024 Layer 27 497

متریال زمین

 

gif_5.gif

زمین دور دست که با استفاده از یک Cone ساخته شده است.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0021 Layer 30 494

تنظیمات متریال زمین دور دست Bump - 72, Displace  - 100, Opacity - 100.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0019 Layer 32 492

در زیر سطح زمین از یک آبجکت VrayPlane استفاده کرده ایم تا مطمئن شویم هیچ سوراخ یا ناپیوستگی در دید دوربین وجود نداشته باشد.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0018 Layer 33 491

مکعب های کوچک پروکسی درختان هستند.همچنین همه سبزه ها و سنگ ها و ... رو به عنوان پروکسی قرار داده ایم.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0017 Layer 34 490

نمایtop  از پروژه

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0016 Layer 35 489

ما بعضی از مناطق کوچک رو با متریال های مختلف، سنگ و تنه درختان ترکیب کردیم.تنه درختان رو هم از Archmodels vol. 148 استفاده کرده ایم.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0015 Layer 36 488

دود از دودکش-هشت plane با مپ دود استفاده کرده ایم.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0014 Layer 37 487

Plane های دودها در حالت isolated

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0013 Layer 38 486

متریال دود

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0012 Layer 39 485

صندلی های باغ رو از مجموعه Archmodels vol. 135 وارد پروژه کرده ایم.

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0011 Layer 40 484

چوب های داخل شومینه

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0010 Layer 41 483

آبجکت شومینه

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0009 Layer 42 482

متریال شومینه.Bump - 15, displace - 1,0

 

3DMaxHelp.com ae26 s03 0007 Layer 44 480

در جلوی گاراژ ما یک ماشین قرار داده ایم.

 

nr render stack 524

تنظیمات رندر

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 001 RGB color 526

دوربین 1- رندر خام و قبل از پست پروداکشن

 

3DMaxHelp.com cam 1 ps

دوربین 1-لایه های فتوشاپ.در ابتدا کمی مقدار Level رو افزایش دادیم.سپس با استفاده از color balance رنگ سبز تصویر رو کمی کاهش دادیم.در لایه بعدی saturation آسمان رو افزایش دادیم.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 001 PP 525

نمای دوربین 1 بعد از پست پروداکشن.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 002 RGB color 529

دوربین 2- رندر خام

 

3DMaxHelp.com cam 2 ps

دوربین 2-لایه های فتوشاپ-همانند دوربین اول مقدار saturation آسمان رو افزایش دادیم.Levelsو color balanceرو هم جهت کمتر شدن سبزی صحنه افزایش دادیم.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 002 PP 528

نمای دوربین 2 بعد از پست پروداکشن.

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 003 RGB color 478

دوربین 3- رندر خام

 

3DMaxHelp.com cam 3 ps

لایه های فتوشاپ در دوربین 3

 

3DMaxHelp.com AE26 003 cam 003 PP 477

نمای دوربین 3 بعد از پست پروداکشن.

امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید و با نظرات خود ما را در ارایه هر چه بهتر مطالب آموزشی یاری نمایید.